Jaki silnik ma Toyota Celica?
Jaki silnik ma Toyota Celica?

Jaki silnik ma Toyota Celica?

Toyota Celica to legendarne coupe, które zdobyło serca wielu miłośników motoryzacji na całym świecie. Jednym z najważniejszych aspektów, który przyciąga uwagę potencjalnych nabywców, jest silnik. W tym artykule przyjrzymy się bliżej różnym generacjom Toyoty Celica i ich silnikom, aby odpowiedzieć na pytanie: jaki silnik ma Toyota Celica?

Toyota Celica I (1970-1977)

Pierwsza generacja Toyoty Celica, znana również jako Celica TA22, została wprowadzona na rynek w 1970 roku. W tym okresie Toyota oferowała dwa różne silniki do tego modelu:

1. Silnik 1.4L 8R

Pierwszym silnikiem dostępnym w Toyocie Celica I był czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra. Silnik ten, oznaczony jako 8R, generował moc 86 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 116 Nm przy 3800 obr./min. Był to silnik o dobrej wydajności, który zapewniał przyjemne doznania podczas jazdy.

2. Silnik 1.6L 2T

Drugim dostępnym silnikiem w pierwszej generacji Celici był czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Silnik ten, oznaczony jako 2T, generował moc 108 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 140 Nm przy 3800 obr./min. Ten silnik był bardziej wydajny niż 1.4L 8R i zapewniał jeszcze większą dynamikę jazdy.

Toyota Celica II (1977-1981)

Druga generacja Toyoty Celica, znana również jako Celica TA40, została wprowadzona na rynek w 1977 roku. W tej generacji Toyota oferowała różne silniki, w zależności od wersji i rynku docelowego.

1. Silnik 1.6L 2T

Podobnie jak w pierwszej generacji, druga generacja Celici była wyposażona w silnik 1.6L 2T. Jednak w niektórych wersjach ten silnik został nieco zmodyfikowany, co pozwoliło na zwiększenie mocy do 108 KM przy 6000 obr./min oraz momentu obrotowego do 145 Nm przy 3800 obr./min.

2. Silnik 2.0L 18R

W niektórych wersjach Celici II Toyota zdecydowała się zastosować większy silnik o pojemności 2.0 litra. Silnik ten, oznaczony jako 18R, generował moc 97 KM przy 5200 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 157 Nm przy 3200 obr./min. Ten silnik zapewniał jeszcze większą moc i moment obrotowy, co przekładało się na lepsze osiągi.

Toyota Celica III (1981-1985)

Trzecia generacja Toyoty Celica, znana również jako Celica TA60, została wprowadzona na rynek w 1981 roku. W tej generacji Toyota zdecydowała się na wprowadzenie nowych silników, które były bardziej wydajne i nowoczesne.

1. Silnik 1.6L 2T-G

Podstawowym silnikiem w trzeciej generacji Celici był czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra. Silnik ten, oznaczony jako 2T-G, był wyposażony w układ z podwójnym wałkiem rozrządu i generował moc 115 KM przy 6600 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 145 Nm przy 5200 obr./min. Ten silnik zapewniał znacznie lepsze osiągi niż poprzednie wersje.

2. Silnik 2.4L 22R-E

W niektórych wersjach Celici III Toyota zastosowała większy silnik o pojemności 2.4 litra. Silnik ten, oznaczony jako 22R-E, był wyposażony w układ z wtryskiem paliwa i generował moc 116 KM przy 4800 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 206 Nm przy 2400 obr./min. Ten silnik zapewniał jeszcze większą moc i moment obrotowy, co przekładało się na jeszcze lepsze osiągi.

Podsumowanie

Toyota Celica była dostępna z różnymi silnikami w zależności od generacji. Pierwsza generacja oferowała silniki 1.4L 8R i 1.6L 2T, druga generacja miała silniki 1.6L 2T i 2.0L 18R, a trzecia generacja była wyposażona w silniki 1.6L 2T-G i 2.4L 22R-E. Każdy z tych silników miał swoje unikalne cechy i zapewniał różne osiągi. Wybór silnika zależy od preferencji i oczekiwań kierowcy.

W przypadku poszukiwania informacji na temat silnika Toyoty Celica, warto zwrócić uwagę na generację i wersję modelu, ponieważ różne generacje mogą

Silnik Toyota Celica może różnić się w zależności od modelu i roku produkcji. Jednakże, popularne silniki stosowane w Toyota Celica to 1.8L 4-cylindrowy silnik benzynowy oznaczany jako 1ZZ-FE lub 2ZZ-GE.

Link tagu HTML do strony https://biznesinstytut.pl/:
Biznes Instytut

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here