doradca

Przeglądając oferty pracy na pewno zdarzyło nam się natknąć na ofertę pracy dla doradcy klienta. Pod taką nazwą kryje się naprawdę rozległe pojęcie. Co więcej osoba pracująca na takim stanowisku ma naprawdę szeroki zakres obowiązków. Doradca klienta – jak sama nazwa wskazuje to osoba, której zadaniem jest pomoc i doradzanie klientom sklepu. Na czym podlega ta praca? Co należy do obowiązków pracownika na takim stanowisku? Przekonamy się!

Przeczytaj też: https://www.zawody.pl/praca-doradcy-klienta/ 

Wymagania i obowiązki na takim stanowisku 

Praca na stanowisku doradcy klienta jest to zajęcie, w którym musimy posiadać sporo cierpliwości. Nawet, jeżeli nie mieliśmy nigdy doświadczenia w handlu z pewnością udało nam się zauważyć, że klienci potrafią być naprawdę różni. Stojąc w kolejce możemy zauważyć naprawdę natrętne okazy. Przed podjęciem pracy na stanowisku doradca klienta powinniśmy upewnić się w 100%, że jesteśmy osobami, którym nie puszczają emocje, a także które potrafią zachować się kulturalnie nawet w najtrudniejszych sytuacjach.

Niestety bardzo często Okazuje się, że nie każdy potrafi w stu procentach zapewnić, że w takich sytuacjach wykaże się powyższymi cechami. Jest to oczywiście po części jak najbardziej zrozumiałe, jednak z drugiej strony, osoby które szukają zatrudnienia w takich miejscach w pracy dopiero po czasie orientują się jak bardzo trudno czasami zachować kamienną twarz.

Na czym polega praca doradcy klienta?

Praca doradcy klienta tak jak sama nazwa mówi polega na doradzaniu. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, wiele zależy od miejsca naszego zatrudnienia. Jeżeli pracujemy w sklepie odzieżowym, musimy szykować się na to, że klienci mogą prosić nas o opinie odnośnie swojego wyglądu, rozmiaru czy danego kraju ubrania, a także wiele innych rzeczy.

Co jest ważne w pracy jako doradca klienta?

W takiej pracy bardzo ważne jest odpowiednie podejście do klienta. Musimy traktować wszystkich z ogromnym szacunkiem i chętnie pomagać. Trafiać będziemy jednak na naprawdę różnych ludzi. Będą to osoby zarówno młode jak i starsze. Bardzo często będziemy spotykać się z niezdecydowaniem ze strony klientów sklepu i tutaj właśnie jest nasze zadanie. Naszą rolą jest sprawić, żeby każda osoba opuściła sklep zadowolona. Musimy cechować się empatią, spokojem, a także ogromną cierpliwością. Bez tych tak naprawdę będzie nam ciężko odnaleźć się w pracy jako doradca klienta.

Zobacz też: http://pieknimlodzi.pl/jak-zostac-kierownikiem-sklepu/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here