Czym są virale?

0
195
Czym są virale

Jak najprościej zdefiniować virale?

Virale to szybko rozprzestrzeniające się filmiki z przyciągającą treścią, oferujące intrygujące przesłanie. Często popularyzują się one w sieci, samodzielnie pozyskując zainteresowanie i popularność internautów. Istotnym elementem jest fakt, że marketing wirusowy nie wywiera przymusu na danego odbiorcę, a jedynie sprawia, że jest on chętny dzielić się z innym jego treściami.
Zatem działanie marketingu wirusowego, opiera się na dobrowolnym zachowaniu danego użytkownika, który uznaje, że daną informacją warto się podzielić.

Gdy filmik zainteresuje lub spodoba się odbiorcom, ci przesyłają go sobie nawzajem w wiadomościach albo udostępniają na profilach społecznościowych znajomym lub publicznie. Niektórzy odbierają go jako pewną formę wirusa, który szybko rozprzestrzenia się do odbiorców za pomocą kliknięcia. Virale w marketingu wirusowym nie są niebezpieczne czy szkodliwe i tworzone są w celach promocyjnych. Marketingowcy, tworząc virale, mają na celu wykorzystywanie ich do tworzenia bazy doświadczeń, odczuć czy też skojarzeń odbiorców, jakie tworzy dana firma w prezentowanym materiale. Niekiedy są to memy, zdjęcia czy też popularne potem slogany.

Zastosowanie virali w marketingu

Virale w marketingu stają coraz popularniejsze i coraz chętniej wykorzystywane przez marketingowców. Nie jest to jednak najłatwiejsza forma marketingu i wymaga od firm kreatywności oraz bardzo dobrej znajomości klientów. W szczególności jest to spore wyzwanie dla agencji marketingowych.

Dobra reklama, którą przyjemnie się ogląda, to przecież tutaj tylko połowa sukcesu. Trzeba jeszcze sprawić, aby odbiorca nie tylko obejrzał filmik, ale także rozprzestrzenił go w sieci, uznając go tym samym za coś wartego zainteresowania jego znajomych czy rodziny. Na takiej zasadzie działa z reguły viral niekomercyjny. Natomiast viral promocyjny, oprócz kreatywności i pozyskania zainteresowania odbiorcy, potrzebuje jeszcze wyłożenia na ten cel określonych środków finansowych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here